Hopp til innholdet

Norges NYO3 nominert til 2024 Omega-3 Product Award

Den 15. juli amerikansk tid ble vinnerne av 2024 NutraIngredients-USA Awards offisielt kunngjort. NYO3 Amundsen Anniversary Edition Krill Oil fra NYO3, et norsk kosttilskuddsmerke, ble nominert til prisen for årets Omega-3-produkt. Som det eneste krilloljemerket som har blitt valgt ut til denne prisen tre år på rad, har NYO3s antarktiske krillolje nok en gang fått verdensomspennende anerkjennelse for sin rene kvalitet.

NutraIngredients-USA Awards er kjent som «Oscarene» innen ernæring og helse, og er verdens fremste ernærings- og helsepris. Denne prisen gis hvert år av et ekspertteam med rik akademisk erfaring. De velger ut verdens fremste ernærings- og helseprodukter basert på vitenskapelig demonstrasjon, klinisk verifisering og produkteffektivitet. Prisen er ment å fremme innovative råmaterialer, produkter og forskningsprosjekter innen mat- og helseindustrien. Målet er å fremme innovasjon og utvikling av funksjonelle matvarer, kosttilskudd og ernærings- og helseindustrien. Ifølge arrangøren av NutraIngredients-USA Awards, «har NYO3 blitt valgt til denne prisen siden 2022, og i år er det tre år på rad.»

Med sin rene kvalitet, utmerkede smak, «rubin»-utseende og anerkjennelse fra nordamerikanske brukere, skilte NYO3 Amundsen Anniversary Edition Krill Oil seg ut og ble nominert til prisen for «Årets Omega-3-produkt,» og fikk høy ros fra den internasjonale toppdommerjuryen. Ifølge en av dommerne i denne konkurransen, GOED, verdens autoritative EPA- og DHA Omega-3-organisasjon, har NYO3 blitt anerkjent av Nutraingredient i tre år på rad. Denne gangen viser nominasjonen til prisen for årets Omega-3-produkt i USA en sertifisering av merkevarens globale oppnåelser, og viser at NYO3 har vokst til å bli en seniorekspert innen Omega-3-feltet.

Ifølge ORIVO, verdens ledende Omega-3 testbyrå, har NYO3 krillolje bestått 100% kvalitetskontroll i tre år på rad. Ved Monde Selection i juni 2024, vant NYO3 ni priser og ble en av de største vinnerne på prisutdelingen.

Ikke bare det, NYO3 vant «Global Krill Oil Sales Leading Brand» fra Euromonitor International. På årets globale merkevarelanseringskonferanse kunngjorde Moojing Insight offisielt at «NYO3 krillolje har vært nummer én i internett-salg i tre år på rad.» Den doble TOP1-sertifiseringen av salg og kvalitet bekrefter ikke bare NYO3s markedsposisjon, men også NYO3s nåværende modne teknologi innen det nye Omega-3-feltet representert av krillolje.

Nomineringen til NutraIngredients-USA Award for «Årets produkt – Omega-3» er en omfattende anerkjennelse av NYO3s produktingredienser og overlegne kvalitet. Det er også en høy anerkjennelse av den vitenskapelige forskningskompetansen og den strenge produksjonsprosessen bak NYO3. I fremtiden vil NYO3, basert på krillolje, fortsette å utforske nye Omega-3-felt.

Tine Tobiassen