Hopp til innholdet

ARCFOX inngår strategisk samarbeidsavtale med spansk havn


Dato: 15. februar 2024

Det kinesiske elektriske kjøretøymerket ARCFOX kunngjorde i dag en strategisk samarbeidsavtale med Ferrol havnemyndigheter i Galicia, Spania. Denne avtalen posisjonerer Ferrol havn som ARCFOXs europeiske importbase for deres elektriske kjøretøy (EV).

ARCFOXs EV-modeller, designet av den anerkjente europeiske bildesigneren Walter de Silva, vil bli produsert ved Magnas fabrikk i Zhenjiang, Kina. Til nå har EU godkjent to av ARCFOXs modeller for produksjon i små serier (SSTA), og selskapet har igangsatt søknadsprosessen for full EU-godkjenning (WVTA) for flere modeller.

Jane Zheng, administrerende direktør i CHINA EV LIMITED (CEV) og ARCFOXs eksportansvarlige, uttalte: «Vi forventer at ARCFOXs kjøretøy ankommer Spania allerede i april 2024. I tillegg til etableringen av en importbase i Ferrol, vil vi også opprette et europeisk delelager for ARCFOX i samarbeid med lokale partnere. Videre vil ARCFOX EU, vårt operasjonelle og kundeservicecenter, åpne dørene i Frankfurt, Tyskland, i mars 2024. Som et nytt merke i det europeiske EV-markedet, er ARCFOX dedikert til å tilby omfattende tjenester tilpasset det europeiske markedet og kundene her, inkludert en grunnleggende garanti på 6 år/150 000 kilometer, en garantiperiode på 8 år/150 000 kilometer for motor og elektroniske kontrollsystemer, en 10-års/200 000 kilometer garanti for kraftbatterier, og en 12-års antikorrosjonsgaranti.»

Zheng la til: «Som et plattformselskap, fokuserer CEV på å støtte kinesiske EV-merkers globale ekspansjon. Vi har bistått ARCFOX med EU-sertifiseringen for deres modeller og med å etablere en omfattende tjenesteplattform i Europa. Denne plattformen dekker alt fra markedsføring og importprosesser til distribusjon, et forhandlernettverk, ladestasjoner, ettermarkedstjenester, deler og informasjonssikkerhet.»

Med flere kinesiske EV-merker som MG, BYD og NIO allerede på det europeiske markedet, er det mange faktorer som påvirker europeiske forbrukeres aksept av disse merkene, inkludert merkevarebevissthet, forhandlernettverk, og tilgjengeligheten av ladestasjoner. For å styrke sin posisjon i Europa, må ARCFOX intensivere sine markedsføringstiltak, utvide sitt forhandlernettverk, og forbedre ladestrukturen for å fremme aksept blant europeiske kunder.

«Med robuste chassis, responsiv styring, et underholdningssystem optimalisert for europeiske kommunikasjonsnettverk, og intelligente kjøreassistansesystemer tilpasset europeiske veiforhold, tror vi ARCFOX-modellene vil tiltrekke seg europeiske kunder,» avsluttet Zheng.

Magnus Hansen
Stikkord: